Jalan Jalan Kelantan....

Assalammualaikum.
well hello they world!!
cuti 5 hari minggu ni
memang aku manfaatkan sepenuhnya
aku tak tahu sejak bila aku jadi pelancong terhormat ni
4 hari jadual aku padat dengan tempat2 kat kelantan ni...
my first destination is Tumpat
first day
hari rabu start keluar dah..
keluar pagi balik dah dekat maghrib
tapi hampeh..x beli apa pon...
just cuci mata jew..
tapi pengalaman tempat orang tu yang penting
itu pon dah cukp untk aku

Schedule:
1)kawasan bebas cukai pengkalan kubur
2)kawasan bebas cukai Rantau Panjang
3)Kota Bharu
4)TakBai

Kawasan Bebas Cukai Pengkalan Kubur
5 minit jew perjalanan dr rumah membe aku ni...
maaflah gambar agak x brape cantik
kemere handphone pon teruk sangat kualitinye
bile nak dapat IPHONE ni



sign board welcome mengalu alukan kedatangan aku(ceh)
was-was kenapa xde jalan menantu ek?



barang2 pon boleh tahan murah.


seronok tengok kedai bunga(dalam hati bila lah aku nak dapat bunga ni)


KBC bukan KCB taw..


sedap gilerr mee chambol...special punye ni
RM5
mmg nak makan lagi rasenye



model mee chambol
mek Ainul


Kelantan Cheng Ho International Festivel


Banyak Giler Makanan.
kebanyakan di datangkan khas dari Beljing



sungai yang harus diseberang sebelum
tiba di Takbai
aku paling suka pic ni..
unik!!



Kompleks Imegresen Utk Pergi Ke TakBai


Pemandangan Jeti Pengkalan Kubur


get ready go to Oversea
hahah
TakBai Thailand je kot
dressing pon cam nak prgi Jogging je


motor yang femez aku tgk kat daerah tak bai
penduduk kat situ ramai pakai motor ni
cute!!


Nasi Kromok O Komok Kot...x igt name
main makan je
RM2 je
murah lah
sedap!!



mee kat TakBai..x ingat lah name die
tapi sedap gak.
RM4



on the way balik dariTak Bai ala2 balik Thailand
naik bot
RM2
ni Mek Saeng Kawe.
sangat Baik!!


Etok
makanan yg agak popular di Kelantan
mula2 susah nak terima
tapi bila dah makan
banyak jugak aku melantak


T-shirt Kenangan aku
Facebook And I love Kelantan
beli kat Rantau Panjang
RM10 sehelai

Actually aku x shopping sakan pon..
nak shopping ape
especially for student don't have money like me
but
the important thing
the Experience!!

apepon i'm very thankful to my friends ainul mukminah
bcoz sudi bawak aku berjalan kat tempat ko
sayang ko!!
Banyak sangat makan
no wonder lah badan ko 
plus XXL
(^_^)






sekian entri kali ini

wasalam..

and peace be upon you




















1 kata hati:

syiefa said...

untung la dpt jalan2...
nanti bwk sy jln2 sane jgk k.. :)
miss fazz !

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima Kasih kerana sudi melawat blog saya.sila datang lagi


up